Omschrijving

Intro

De “Zuidwester” is een Lemsteraak in de jachtuitvoering. Ze is ontworpen door Hoek Naval Architects en in 1999/2000 gebouwd bij Holland Jachtbouw. Deze vermaarde werf bouwde jachten voor een internationale klanten kring voor wie alleen het beste goed genoeg is. Dit ziet men terug in de kwaliteit van zowel casco waarvan de kwetsbare delen in RVS zijn uitgevoerd, als het in- en exterieur. De huidige eigenaar heeft de inrichting nog eens helemaal up-to-date gemaakt. Kwaliteit in optima forma.

Aan Dek

Het hele dek en kuip zijn voorzien van teakhout. Lijfhouten, potdeksel en koekoeken gelakt. Het geheel heeft de bekende klassieke, rijke uitstraling. De Besturing vindt plaats middels een stuurwiel. De belangrijkste vallier in hydraulisch. De ankerlier is van Van Heemskerk en in RVS uitgevoerd. Om het schip eenvoudig te zeilen zijn de zwaarden electrisch uitgevoerd met lieren die een vrije val mogelijk maken.

Het Interieur

Het interieur is getekend door Hoek Design. De huidige eigenaar heeft al zijn kennis en kunde ingezet om het interieur nog mooier en efficiënter te maken. Het met schuim geïsoleerde interieur is gemaakt van Mahoniehout. De verwarming is middels radiatoren. De kombuis is van alle gemakken voorzien. Denk daarbij aan bijvoorbeeld 3 koelkasten. De U- bank met tafel aan bakboord nodigt uit voor een goed diner met familie of vrienden. De hutten zijn voorzien van in het totaal 8 ruime kooien met goede matrassen. Ook is er veel kastruimte aanwezig.

De Techniek

In 2015 is er een nieuwe 190pk Steyr geplaatst. Deze motor heeft 200 uur gelopen. Zowel de service als de boegschroef accu’s zijn van 2020. De Fisher Panda generator heeft slechts 11 uur gelopen. Een Kabola combi zorgt voor het warme water en de CV. De zeilen zijn van North Sails. Mast en giek van A. Been uit Aalsmeer.

 

 

Algemeen

Jachtuitvoering

Hoek Naval Architects

1999

Holland Jachtbouw

14,32

4,6

1,05

Ja

1,05

Staal

Staal, Staal bekleed met teakhout

Achterkuip

Ja

Stuurwiel mechanisch

Interieur

Klassiek

Klassiek, warm

Mahonie

Polyurethaanschuim

1,9

2

8

8

Ja, Electrisch toilet

1

Ja, Douche

1

Ja, Kabolo Combi dmv radiatoren

Ja, Hydrofoor

Ja, Kabola Combi

Ja, 2 x bovenlader 1 x Schuiflades

Ja, Inox Alpes

4

Gas

Ja, Kenwood

Exterieur

Staal v.v. teakhout

Veel RVS en staal v.v. teakhout

Staal v.v. teakhout

RVS v.v. teakhout

Gehard glas in bronzen poorten

Ja

Motor(en) / Elektrische installatie

Steyer

6

190

2015

200

Ja, Hydraulisch ZF

ZF

Ja, Natte uitlaat

Direct

Maxprop

Klapschroef

RVS

10

Electrisch

Ja, 1 x Hand 1 x Electrisch

Hydraulisch

Tuigage

Hout

Jachtwerf A. Been

Hout

Jachtwerf A. Been

Hout

Johan Prins

Ja, North Sails 2004

Ja, North Sails 2000

Ja, North Sails 2000

Ja, North Sails 2000

12, Tuiglieren: 2 x 3 trommels LVJ, 1 x Hydraulisch Zwaardlieren: 2 x Hydraulisch met vrije val Grootschoot: 1 x Lewmar 44 BBST Fokkeschoten: 2 x Lewmar 52 BBST Kluiverschoten: 2 x Lewmar 46 BST Reef/ onderlijk: 2 x Lewmar 30 ST Halfwinder: 1 x Lewmar

Ja, Voorbereid

Ja, Voorbereid

Navigatie-uitrusting

Ja, Raymarine

Ja, Raymarine

Ja, Raymarine

Ja, Raymarine

Ja, 3 kleur + wit en motorverlichting

Indeling

Keuken met 2 koelkasten / U bank / schot / eigenaarshut met veel kastruimte

Navigatie hoek met schuifladen koelkast / Douche gecombineerd met toilet kast

Zowel aan BB als SB een 2 persoonskooi met daarboven een uitschuifbareenkele kooi

Opmerkingen / bijzonderheden

* Tijdens de bouw zijn er alle mogelijke maatregelen genomen om corrosie te voorkomen. Zo is o.a. de gehele kuip, potdeksels, luikhoofden, schroefas mantelpijp, mastkoker, zwaardophanging, fundaties van lieren, alsmede genua-railsfundatie achterdek vervaardigt uit RVS. * Het gehele schip is geïsoleerd met brandvertragende isolatie * Vlakdikte 10 mm

Informatiepakket aanvragen

Laat hieronder uw gegevens achter en u ontvangt direct een persoonlijke link waarmee u uw informatiepakket kunt downloaden. We nemen dan 5 dagen later contact met u op.

Velden met een * zijn verplicht.