Omschrijving

Intro

De “Welmoed” is een Lemsteraak in de jachtuitvoering. Het bijzondere van dit, bij Skipshelling Blom gebouwde schip, is de korte roef. Door de enorme kuipruimte wordt deze uitvoering weleens de ideale kruising tussen een jacht- en een vissermanuitvoering genoemd.

 

Aan Dek

Wat opvalt aan dek is de indeling. De grote kuip, bekleed met teakhout, geeft voldoende ruimte voor u en uw gasten zowel tijdens als na het varen. De besturing geschiedt door middel van een helmstok. Het kompas staat op een stoere voet zo gemonteerd dat het goed af te lezen is door de stuurman. Deurtjes en raamkozijn zijn net als de potdeksel en de banken van onbehandeld teakhout. Het kajuitdak, de gangboorden en het voordek zijn ook bekleed met teakhout, dit is gedaan door Dörr Scheepbetimmering. Craft Scheepsbetimmering heeft afgelopen winter het teakdek en potdeksel aangepakt, de slechte delen zijn vervangen en alles ligt er weer keurig bij. Hierdoor is de “Welmoed” weer in uitstekende conditie. De lieren voor fok en kluiver zijn van LVJ.

 

Het Interieur

Deze Blom 11.20 meter Lemsteraak met korte roef heeft een efficiënt maar stijlvol interieur. Het interieur in uitgevoerd in teakhout. Bij binnenkomst bevindt zich aan bakboordzijde direct een U-bank met daarbij een tafel die in grote te verstellen is. Aan stuurboordzijde bevindt zich eerst een kast met daarna langs de hele stuurboordwand tot het schot een kombuis. Waarin, dicht bij de ingang, een zeevaste plek voor bijvoorbeeld een thermosfles is. Verder naar voren zijn een spoelbak en een 2-pits gasfornuis met oven. Voor het hoofdschot aan de bakboordzijde is een toilet met wastafel. Daar tegenover een grote kast. In het vooronder, aan bakboordzijde, is  de dubbele kooi, aan stuurboordzijde een enkele kooi en in de punt zijn 2 enkele kooien. In de roef is middels een eenvoudig uitschuifsysteem een goed dubbele kooi te creëren.

 

De Techniek

De 85pk Yanmar motor is ruim bemeten voor een schip van dit formaat. Een Victron acculader en Mobitronic omvormer zijn onderdeel van het elektrisch systeem. Om op afgelegen plaatsen langer zonder stekker toch het comfort vast te houden zijn zonnepanelen gemonteerd. Rondhouten, roer en zwaarden zijn voorzien van RVS beslag. Omdat de mast is uitgevoerd met een contragewicht is strijken zeer eenvoudig. Hierdoor wordt het vaargebied enorm ruim. De zeil garderobe is uitgebreid en is afkomstig van Zeilmakerij Molenaar.

Algemeen

Jachtuitvoering

1974

Staal

Staal, Staal bekleed met teak

11,2

4,15

0,8

Blom

Helmhout

Heeg

Interieur

Klassiek

Teakhout

Tempex

1

7

2, 2.00 - 1.84 meter

Ja, Jabsco Handpomptoilet 2017

Ja, Heteluchtverwarming Ardic revisie 2018

Ja, Koelbox Supercool LK33-12V (2002)

Ja, Eno 2-pits op gas (2002)

Exterieur

Staal v.v. teakhout

Staal v.v. teakhout

Staal v.v. teakhout

Staal v.v. teakhout

Motor(en) / Elektrische installatie

Yanmar

4JH2 DTE

4

85

1994

1900

Velvet hydraulisch

Ja, Natte uitlaat

3-blads vasteschroef

RVS Vet gesmeerd

Ja, Handpomp

Tuigage

Ja, Molenaar 1974

Ja, 2010

Ja, Botterfok 2010

Ja, Molenaar

Ja, 2010

3, Fok: 2 x LVJ 2002 Kluiver: 1 x LVJ 2002

Ja, Dmv contragewicht

Navigatie-uitrusting

Ja, Vloeistofkompas

Ja, Top 3 kleur

Indeling

U-bank, Toilet

Kombuis, hangkast

1 x 2 persoonskooi, 3 x 1 persoonskooi

Opmerkingen / bijzonderheden

RVS beslag is grotendeels vernieuwd in 2002 Het onderwaterschip is gestraald in 2002 Het interieur vooronder is in 2002 vernieuwd Het teak van dek en luiken is in 2005 vervangen (Fa. Dorr Lemmer) Huik grootzeil + zwaarden 2018

Informatiepakket aanvragen

Laat hieronder uw gegevens achter en u ontvangt direct een persoonlijke link waarmee u uw informatiepakket kunt downloaden. We nemen dan 5 dagen later contact met u op.

Velden met een * zijn verplicht.