Omschrijving

Lemsteraak Jonge Blom is een schip uit de 11,20 meter-lijn afkomstig van de befaamde werf Skipshelling I.Blom & Zn. Een compacte maar veelzijdige aak, die met haar geringe diepte een enorm vaargebied heeft. Wat opvalt aan dit schip is de praktische inrichting en doeltreffendheid van het ontwerp in zowel ex- als interieur. Aan boord kan met 8 mensen overnacht worden, en met de rolfok en lazyjacks is veilig en gerust varen geen enkel probleem. Dek het schip ook in de zomer goed af met het mooie zomerdekzeil. Onderaan de specificaties vindt u een uitgebreide lijst met werkzaamheden die zijn uitgevoerd om de Jonge Blom te onderhouden. Belangrijk te vermelden is dat de zwaarden nog geen vier jaar geleden zijn vervangen, en dus nieuw zijn. Ieder jaar is er zijn er bepaalde onderdelen van het schip vernieuwd of aangepakt, ook dit jaar zijn er weer enkele punten die onderhoud nodig hebben. 

Een lijst van de uitgevoerde onderhoudsklussen vindt u hieronder:

- Teakdek opnieuw gerubberd.
- Lijfhouten kuip, loopdek en dek 
  opbouw verwijderd, ontroest en 
  teruggeplaatst.
- Nieuwe omvormer geplaatst.
- Nieuw grootzeil met lazyjacksen en  
  nieuwe rolfok erop. Ook normale genua aanwezig. 
- Nieuw stuurwiel.
- Roer gerestaureerd, nieuwe zwaarden.
- Mast nagekeken en reparatie aan 
  hommer en mastvoet.
- Mast gelakt in 2020.
- Nieuw anker en ankerlijn.
- Nieuwe warmwaterboiler voor 
  buitendouche.
- Nieuw motorluik (aluminium met 
  teak).
- Accu startmotor vervangen.
- Aantal onderdelen aan motor 
  vervangen.
- Teakproppen vervangen op het dek.
- Hele buitenkant en onderwaterschip 
  gezandstraald en in  2 componenten 
  gezet.
- Potdeksel er helemaal af en eronder 
  ook behandeld (2024).

De Jonge Blom is klaar om bezichtigd te worden en ligt te wachten op haar nieuwe eigenaar. 

Algemeen

Jachtuitvoering

Blom

1976

Onbekend

11,2

4,15

0,8

Staal, Staal

Staal, Staal v.v. teakhout

Achterkuip

Ja

Stuurwiel mechanisch

Verkoophal, Hindeloopen

Interieur

Traditioneel, eenvoudig

Basis: mahonie

Steenwol

1,96, 1,88 tot 1,94

2

8

5

3

8

Jabsco handpomp

1

Ja, Heteluchtverwarming Eberspacher Moyen (2003)

Ja, Elektrisch

Ja, Boiler Isotemp 40 liter

Ja, Isotherm

Ja

4

Gas

Ja, Philips Autoradio zonder cd-speler

Exterieur

Staal v.v. teakhout

Staal v.v. teakhout

Staal v.v. teakhout

Staal v.v. teakhout, in '02gerateld en v.v. nieuw teakhout

Gehard glas in ovale poorten

Ja

Motor(en) / Elektrische installatie

1

Samofa

1976 gebouwd. Complete revisie, incl. startmotor (De Jong Joure 2002)

105096

4

45

1976

1229

Ja

Hurth

Ja, Gesloten

Direct

3-blads, brons

Verstelbare schroef

RVS, vetgesmeerd.

2

2

Tuigage

Hout

Oregon pine C&B, verlijmd met RVS-beslag --> Leverancier onbekend.

Hout

Oregon pine C&B, verlijmd met RVS-beslag. --> Leverancier onbekend.

Hout

Oregon pine C&B, verlijmd met RVS-beslag. --> Leverancier onbekend.

Ja, Grootzeil aanwezig.

Ja, Fok aanwezig.

Ja

Ja

Ja, Kluiver aanwezig.

16, Schootlieren: Fok, 2 x Lewmar 30 BST Kluiver, 2 x Lewmar 16 BST Grootschoot. Overige lieren: 2x Bakstag, 2 x Lewmar 16 BST Onderlijk/reef, - Halstalie, - Waterstag, 1 x Lewmar 16 CH AST. Tuiglieren: 2 x Lewmar 16AST Zwaardlieren: 2 x brons, enkelwerkend.

Ja, Elektrisch met sprenkel, maststrijkinrichting

Ja, Elektrisch met sprenkel, maststrijkinrichting

RVS

Navigatie-uitrusting

Ja, Suunto, vloeistof kompas

Indeling

Kaartentafel, U-bank met tafel, schot, eigenaarshut met div. kastruimte

L-kombuis, rechte bank, schot, toiletruimte

Aan bakboord een tweepersoonskooi met kastruimte en aan stuurboord een enkele kooi.

Opmerkingen / bijzonderheden

- In 2002 is het onderwaterschip gestraald en voorzien van nieuw systeem. - In 2002 is het potdeksel gerateld en helemaal voorzien van nieuw teakhout. - In 2002 is de motor helemaal gereviseerd, incl. startmotor door Gebr. De Jong te Joure. - In 2003 is er een heteluchtverwarming ingebouwd - In 2004 is het vooronder (door verkoper) verbouwd tot een dubbele kooi en een enkele kooi met daaronder veel bergruimte. - In 2004 is een RVS luik voorzien van teakhout met prisma aangebracht. - In 2006 is het schip voorzien van nieuwe doorvoeren en afsluiters. - In 2006 zijn zwaarden, mast en giek helemaal kaal gehaald en opnieuw gelakt. - In 2007 is het schip vanaf boeisel incl. kajuit geschilderd, al het houtwerk gelakt, gangboorden helemaal uitgebikt en voorzien van een nieuw verfsysteem. - Er zal door verkoper nog een nieuwe elektromotor worden ingebouwd voor de strijkinstallatie. - De flexibele koppeling wordt nog vervangen door verkoper. - Expertiserapport aanwezig (januari 2008). - Teakdek opnieuw gerubberd. - Lijfhouten kuip, loopdek en dek opbouw verwijderd, ontroest en teruggeplaatst. - Nieuwe omvormer geplaatst. - Nieuw grootzeil met lazyjacksen en nieuwe rolfok erop. - Nieuw stuurwiel. - Roer gerestaureerd. - Mast nagekeken en reparatie aan hommer en mastvoet. - Mast gelakt in 2020. - Nieuw anker en ankerlijn. - Nieuwe warmwaterboiler voor buitendouche. - Nieuw motorluik (aluminium met teak). - Accu startmotor vervangen. - Aantal onderdelen aan motor vervangen. - Teakproppen vervangen op het dek. - Hele buitenkant en onderwaterschip gezandstraald en in 2 componenten gezet. - Potdeksel er helemaal af en eronder ook behandeld (2024).

Informatiepakket aanvragen

Laat hieronder uw gegevens achter en u ontvangt direct een persoonlijke link waarmee u uw informatiepakket kunt downloaden. We nemen dan 5 dagen later contact met u op.

Velden met een * zijn verplicht.